Maanantaina alkoi TOKO, ja huomenna on taas treenit.
Maanantain treeneissä harjoiteltiin samalla tavalla kuin ''oikeissa'' kisoissa. Eli siis aloitettiin luoksepäästävyydellä. Ohjaaja tuli silittelemään jokaista koiraa, ja koiran piti pysyä siinä vierellä. Se meni mun mielestä ihan hyvin, ei mitään moittimista, ainakaan mulla :)
Luoksepäästävyyden jälkeen oli se maahan meno ja siinä piti pysyä se 2 minuuttia. Aika pitkältä se aika siinä rivissä tuntui. Pysyi siinä hyvin, mutta lopuks nousi istumaan... No, ei se mitään, tota voidaan vaikka treenailla, jos siltä tuntuu. Mut me ei olla edes harjoiteltu maahan menoa, saatikka sitte siinä maassa paikallaan pysymistä. Jouduin sen kaks kertaa maahan käskemään, ennenkuin suostu menemään... Siinä oli kyllä aika paljo häiriötä, kun oli paljon muita koiria ja siinä meidän takana penturyhmä.
Seuraamisessa saatiin sen verran moitetta, kun oon opettanu siihen ettei tartte katsoo mua silmiin kun seuraa, vaan katsoo eteenpäin. Sain sieltä ohjeeks että antaisin kaks eri käskyä ja toisessa katsoo mua. Katon nyt vähän sitä, etten vaan sekottais koiraa liikaa jos on kaks eri käskyä, melkeen samaa asiaa tarkoittavaa.
Olishan se mahtavaa, vaikka joskus kilpailla Tokossa ALO-luokassa, mutta katotaan nyt miten tää lähtee tästä käyntiin :) Pikkaisen sitä maahan menoa ollaan kotona harjoteltu.

Kuluneella viikolla ollaan taas tota noutoa treenailtu ja kerrattu. Koko ajan käteen palautukset alkaa parantuu, mutta niissäkin on vielä hiomista. Nyt oon alkanu ''leikkimään'' damilla, että siitä tulis mielenkiintosempi ja paras juttu, joka on vähän helpottanu sitä käteen tuomista. Tennispallo tulee mulle melkein aina käteen, en sitte tiiä miks dami ei tuu...
Pillipysäytyksiä en oo vielä treenannu, mutta niitäkin aletaan hiomaan.
Aamulla lenkin yhteydessä otettiin treeniä damilla, ja hyvin meni. Yks heitto tais tulla käteen saakka :)
Loppuen lopuks mie istuin siellä savi/muta lätäkössä yltä päätä mudassa. Mutta hyvät treenit oli ja innolla jatketaan kohti uusia haasteita ja treenejä :)