Tän blogin pitäs olla mulle vähän niinku päiväkirja, josta myöhemmin voi lukea mitä tuli tehtyä. Mä nimittäin en muista esim. vuoden päästä, koska koko ajan tulee lisää muistettavaa vanhojen asioiden päälle. Siltä tää ei kyl näytä.. Liian pitkät päivitystauot estää mua myöhemmin lukemasta niitä pieniä koiramaailman kohokohtia, joita en oo muistanu tänne kirjata. Joka päivä tapahtuu kuitenkin jotain uutta ja jännää. Mitä hyötyä tästä sitte on? Siihen olis kiva saada vastaus. Nyt voi kyllä katsoa peiliin.. Ehkä mä nyt ryhdistäydyn ja alan kirjaamaan tänne asioita päiväkirjan tavoin, mutta onks musta siihen? Toivotaan.

Joten aloitetaan nyt sitte vaikka huhtikuun vikasta viikonlopusta, eli kenneltreffeistä. Perjantai iltana lähettiin ajelemaan Padasjoelle ja lauantaina päästiin jo sitte treenailemaan, tai ainakin melkein kaikki. Toi Tuivertaja oli tylsistymistään perjantai-iltana päättänyt ruokkia itsensä ihan omatoimisesti ettei omistajan tarvitse vaivata väsyneitä jalkoja autolle kävelemiseen... Eihän siinä mitään, tavaraa oli tullu ulos jo ihan mukavasti, mutta ku lauantaiaamuna tarjoilin vettä ja kourallisen papanoita, niin Vellastahan tuli ku tynnyri.. Iltapäivällä jo oli enemmän omissa mitoissaan ja sittehän päästiin jo päästelemään höyryjä ulos hakuruudun turvin, eli hienosti meni hakuruudut, toikohan 4 damia ja melkein jokainen dami käteen. JES! Ja sit oli vielä ryhmähaku eli oltiin rivissä jokainen koira haki damin vuorollaan. Sekin meni hyvin, ei mitään valitteluja...

Sunnuntaina olikin sitten WT-kokeen tyyppisiä rasteja.

1. Lähihaku:
    Mun mielestä haki ihan hyvin, välillä lähti aluetta kiertämään liian laajasti, mutta korjasi joko heti tai luoksetulo ja uudelleen etsimään. Pientä pilkunviilausta lähihaussa kyllä on, mutta kelpasi mulle, ku ei sitä kotosalla oo paljon treenattu.
 
2. Ohjaus/Markkeeraus:
    Ensin dami heitettiin linjaan, jonka jälkeen tuli markkeeraus pusikkoon. Markkeerasi hyvin damin ja toi sen mulle nätisti, vaikka meinas eka lähteä suoraan linjalle, mutta korjasi sen heti. Sama linjalla haki ja palautti sen hyvin.
 
Helppoja ja lyhyitä rasteja molemmat, mutta pientä hienosäätöä kuitenki on.
 
3. Markkeeraus lammikkoon:
    Kolmos rasti oli kyllä melkoinen munaus, suoraan sanottuna.. Ensin markkeeraus veteen jha koira lähetetään sinne lammikkon. Vella tiesi tasan tarkkaan missä dami on, mutta ei huolinu sitä suuhun jostain syystä. Kustuin, mutta ei tullu sitten enää mun luokse ja kun menin hakemaan nii eipä antanu ottaa itteensä kiinni, joten itsepäisyyttä koirasta löytyy eikä oo ehkä mikään pehmein tapaus, vaikka pentuna se siltä näytti, tekemisenhalua tuosta paketista kuitenkin löytyy <3
No eipä siinä mitään, uusi heitto ja uusi lähetys, otti damin ja luoksetulo oli ku hidastetusta elokuvasta :/
 
4. Markkeeraus (?)
    Eka seurauttamista se viitisen metriä, jossa välissä tuli damikoneella (en tiiä mikä sen nimi on...) heitto puskaan. Lähetys damille, mutta kuinkas ollakkaan, ei koira ottanu sitä suuhun. Tosin ei moni muukaan ottanu ku ei ollu normidameja vaan siihen laitteeseen sopivia. Sitte välissä tuli kakkahätä yms. Pieni markkeeraus kuitenkin, jolloin rastilla ollut henkilö sai tietää osasiko koira markkeerata.
 
Kolmos ja nelos rastiin mun puolustus on se että koira oli tosi vasyny jo sunnuntai-iltapäivällä, eetei ehkä senkään takia jaksanut.
 
Kiitos Kirsi ja kaikki muut mukavasta viikonlopusta!!
 
Mun oli tarkotus menne toukokuus taippareihinki, mut ne sit jää heinäkuun alkuun, ku ei sinne oo mitään järkee menne ku ei noi kaikki asiat oo vielä hallinnassa.
 
Sitte oliki vappu ja jotain pientä treeniäkin tehtiin sillä viikolla. Ja erityisesti sen viikon lauantaina oli mukavat treenit, tosin vain minä ja Vella + mun kaveri. Mentiin Matinkylän rantaan, ku se ei oo viel uimaranta käytössä nii en nähny siinä mitään pahaa ku ei koira sinne pissaile ja oltiin ihan sivussa. Eli vuorossa vesitréenit, tosin kepillä, mut kuitenki. Olin 100% varma ettei uimaan mene ku muutenki on tollanen hienohelma :) Sinne se vaan meni ja palauttikin hienosti. Harmi vaan et ei ollu kameraa ku nyt olis ollu kuvaajaki mukana...

7.5 Maanantaina olikin sitte UMN järjestämän kurssin vika kerta ja vesitreenit..
Eipä menny toi likka veteen , syynä tais olla vieras ranta, äkkisyvä ja liian kauas heitettu dami. Harmitti, mutta nyt ainakin tiedetään mitä treenataan; mahdollisimman erilaisia rantoja ja niistä noutamista.  :)
 
Tosin tiistaina mentiin taas matinkylän rantaan ja vähän syvemmälle alueelle ja oikeat damit mukana. Tosi pitkiä vesinoutoja oli ja ihmetyttiki miksei kurssilla menny uimaan. Pelko oli että joudunko mä mennä noutamaan damin, täpärä tilanne tulikin jo, mutta suostuttelujen jälkeen tyttö haki damin. Mulla tosin oli sen jälkeen ihan märät housut ja saappaat, mutta oli kai se sen arvoistakin :D
 
Pyöräilyjä ollaan jatkettu ja reittejä on päässy laajentamaan hiekkateille saakka kun ei ole enään lunta. Siellä koira saa juosta vapaana ja mä pyöräilen, tien vierustat kuitenkin mennään hihnassa.